ihracattalepalmanyasuriye
DOLAR
42,5291
EURO
49,5628
ALTIN
5.744,63
BIST
11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Konya
Hafif Yağmurlu
10°C
Konya
10°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
12°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C
Salı Çok Bulutlu
9°C
Arjantin’in Dış Ticaret Fazlası Azalıyor

Arjantin’in Dış Ticaret Fazlası Azalıyor


? Genel Görünüm

  • Arjantin’in dış ticaret fazlası 2025 Eylül ayında 982 milyon ABD doları seviyesinden 921 milyon ABD dolarına düştü.
  • İthalat, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %20,7 artarak 7.207 milyar ABD dolara çıktı.
  • Aynı dönemde ihracat ise %16,9 artışla 8.128 milyar ABD dolara yükseldi.
  • Yıl başından Eylül’e kadar geçen dönemde, dış ticaret fazlası 2024’ün aynı dönemindeki 15.057 milyar ABD dolarından 6.030 milyar ABD dolarına geriledi.


? Ne Anlama Geliyor & Türk İhracatçıları İçin Çıkarımlar

  • Arjantin’de ihracat artıyor ama ithalat daha hızlı yükseliyor, bu da dış ticaret fazlasının erimesine yol açıyor.
  • Türk ihracatçıları için bu, Arjantin’in ithalat ihtiyacının artıyor olduğuna işaret olabilir: özellikle ara malları, sermaye malları, tüketim malları gibi kalemlerde alım eğilimi yükselmiş durumda.
  • Bu nedenle Türk üreticiler ve ihracatçılar için Arjantin pazarına yönelik stratejilerde şu hususlar önem kazanıyor:
    • Arjantin’in ithalat büyümesine odaklanan sektörler (örneğin tüketim malları, sermaye malları) yönünde fırsat analizi yapmak.
    • Arjantin’in ana ithalat ortakları olan bölgelerden farklılaşarak, Türkiye’nin konumunu avantajlı kılacak ürün-GTIP kodları ve rekabet analizi hazırlamak.
    • Arjantin’de yerel kur riskleri, lojistik zorluklar ve ithalat düzenlemeleri gibi unsurları göz önünde bulundurarak yüksek katma değerli Türk ürünleriyle pozisyon almak.

? Sonuç

TurkishExporter editör notuyla: Arjantin dış ticaretinde ihracat artış göstermesine rağmen ithalatın daha hızlı yükselmesi sonucunda dış ticaret fazlası daralıyor. Türk ihracatçılar için Arjantin, artan ithalat eğilimleriyle potansiyel bir hedef pazar niteliği taşıyor — ancak “fırsat” olarak görülebilecek bu durum, aynı zamanda iyi hazırlanılmış bir strateji gerektiriyor. Türkiye menşeli ürünler için doğru ürün-pazar eşleştirmesi, rekabet avantajı yaratma ve yerel şartlara adapte olma kritik önemde.

19.11.2025
14