ihracattalepalmanyasuriye
DOLAR
42,5291
EURO
49,5628
ALTIN
5.744,63
BIST
11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Konya
Hafif Yağmurlu
10°C
Konya
10°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
12°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C
Salı Çok Bulutlu
9°C
Google ve Redbull Gibi Devlere Akıl Veren Adamın Kitabı: Small Data

Google ve Redbull Gibi Devlere Akıl Veren Adamın Kitabı: Small Data


Walt Disney, Pepsi, Nestle, Lego ve Red Bull gibi dünya markalarının danışmanı, uluslararası çok satan Buyology  kitabının yazarı, 2015 yılının bir numaralı marka uzmanı, yeryüzünün en etkili 20 iş düşünüründen biri (Thinkers 50’nin değerlendirmesi) Martin Lindström yeni bir kitapla karşımızda. SMALL DATA – Devasa Trendleri Açığa Çıkaran Küçük İpuçları…

Nasıl satın aldığımız ve satın aldıklarımızı nasıl kullandığımız gibi küçük görünen ama büyük önem taşıyan verilere dayanarak yazar tüm pazarlamacıların ve marka uzmanlarının farkında olması gereken ayrıntılara dikkat çekiyor. Ve çok satan ürünlerin püf noktalarını gösteriyor.

Satın alma kararlarını etkileyen bütün faktörleri anlamak isteyenler için yazılmış bir kitap.

Yorum, Kitapyurdu’ndan alınmıştır. İncelemek için

E-Ticaret Uzmanı Melit Çat ise kitabı şöyle yorumlamış: Google ve Redbull gibi devlere akıl veren bir adamın kitabı bu Mesela Suudi kadınları kozmetik ürünlerde çok seçiciymiş ve Rusya’daki marketlerde şaşırtıcı birşey farketmiş.

İskandinav mobilya sektöründeyse farklı bir keşif. Şöyle anlatıyor: Suudi kadınları evlerinde gözlemledik. Ev dekorasyonun altın, mor ve parlak renkler hakimdi. Giyim ve aksesuarları lüx ve gösterişliydi. Bu yerel tercihlere göre tekrar hazırladık kozmetik ürünleri. Ve çığ gibi yükselmeye başladı satışlar. Rusya’daki marketlerde de “kıtlık” korkusu olduğunu fark etmişler. (Sovyetler’den miras kalan bir bilinçaltı) İskandinav gençlerinin de küçük dairelerde yaşaması “minimal ve çok fonksiyonlu” mobilyalar tasarlanmasını zorunlu kılıyormuş. Bunların hepsi yerel, kültürel ve daha küçük veri parçalarında gözlemlenmiş. Bizzat o kişilerin yanında, evinde, gündelik yaşamında…

İşte Small Data bunun gibi (sosyolojik diyebiliriz) büyük analizleri küçük noktalardan toplamayı anlatıyor. Sağlam kitap, tavsiye edebilirim.