Walt Disney, Pepsi, Nestle, Lego ve Red Bull gibi dünya markalarının danışmanı, uluslararası çok satan Buyology kitabının yazarı, 2015 yılının bir numaralı marka uzmanı, yeryüzünün en etkili 20 iş düşünüründen biri (Thinkers 50’nin değerlendirmesi) Martin Lindström yeni bir kitapla karşımızda. SMALL DATA – Devasa Trendleri Açığa Çıkaran Küçük İpuçları…
Nasıl satın aldığımız ve satın aldıklarımızı nasıl kullandığımız gibi küçük görünen ama büyük önem taşıyan verilere dayanarak yazar tüm pazarlamacıların ve marka uzmanlarının farkında olması gereken ayrıntılara dikkat çekiyor. Ve çok satan ürünlerin püf noktalarını gösteriyor.
Satın alma kararlarını etkileyen bütün faktörleri anlamak isteyenler için yazılmış bir kitap.
Yorum, Kitapyurdu’ndan alınmıştır. İncelemek için
E-Ticaret Uzmanı Melit Çat ise kitabı şöyle yorumlamış: Google ve Redbull gibi devlere akıl veren bir adamın kitabı bu Mesela Suudi kadınları kozmetik ürünlerde çok seçiciymiş ve Rusya’daki marketlerde şaşırtıcı birşey farketmiş.
İskandinav mobilya sektöründeyse farklı bir keşif. Şöyle anlatıyor: Suudi kadınları evlerinde gözlemledik. Ev dekorasyonun altın, mor ve parlak renkler hakimdi. Giyim ve aksesuarları lüx ve gösterişliydi. Bu yerel tercihlere göre tekrar hazırladık kozmetik ürünleri. Ve çığ gibi yükselmeye başladı satışlar. Rusya’daki marketlerde de “kıtlık” korkusu olduğunu fark etmişler. (Sovyetler’den miras kalan bir bilinçaltı) İskandinav gençlerinin de küçük dairelerde yaşaması “minimal ve çok fonksiyonlu” mobilyalar tasarlanmasını zorunlu kılıyormuş. Bunların hepsi yerel, kültürel ve daha küçük veri parçalarında gözlemlenmiş. Bizzat o kişilerin yanında, evinde, gündelik yaşamında…
İşte Small Data bunun gibi (sosyolojik diyebiliriz) büyük analizleri küçük noktalardan toplamayı anlatıyor. Sağlam kitap, tavsiye edebilirim.