ihracattalepalmanyasuriye
DOLAR
42,5291
EURO
49,5628
ALTIN
5.744,63
BIST
11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Konya
Hafif Yağmurlu
10°C
Konya
10°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
12°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C
Salı Çok Bulutlu
9°C
Çinli Satıcılar Amazon’da Küresel Çoğunluğa Ulaştı

Çinli Satıcılar Amazon’da Küresel Çoğunluğa Ulaştı


Çinli satıcılar Amazon’da küresel çoğunluğa ulaştı

Tarih / Kaynak: Marketplace Pulse, 25 Eylül 2025 / Marketplace Pulse


Öne Çıkan Noktalar

  1. Çinli satıcı oranı %50’nin üzerine çıktı
    Çinli satıcılar artık Amazon’un uluslararası tüm pazaryerlerinde aktif satıcıların %50,03’ünü oluşturuyor. Bu, Amazon’daki tüm pazaryerlerinde Çinlilerin çoğunluk haline geldiğini gösteriyor.
  2. Artan kayıtlar trendi
    2015’te Amazon.com’da yeni satıcı kayıtlarının yalnızca %7,1’i Çin’den geliyordu; ABD’den gelen kayıtlar ise %70,6 idi.
    2024’e gelindiğinde bu dağılım neredeyse tersine döndü: Çinli satıcılar yeni kayıtlarda %62,3’e yükselirken, ABD’li satıcılar %26,8’e geriledi.
  3. Her pazaryeri + Japonya hariç
    Çinli satıcılar, Japonya dışındaki büyük Amazon pazaryerlerinde en büyük paya sahip.
    Bu çoğunluk, Çinli satıcıların sayısal üstünlüğünü gösterse de gelir açısından durum farklı.
  4. Gelir açısından ABD’li satıcıların avantajı sürüyor
    • Amazon.com’da üçüncü taraf satıcıların toplam işlemlerinin (GMV) yaklaşık 305 milyar USD olduğu tahmin ediliyor.
    • Bu tutarın 157 milyar USD’si ABD’li satıcılara, 132 milyar USD’si Çinli satıcılara ait.
    • Ortalama ABD’li satıcı geliri yaklaşık 884.958 USD, Çinli satıcıların geliri ise 393.557 USD civarında — ABD’li satıcılar yaklaşık iki kattan fazla kazanıyor.
    • Globally (küresel ölçekte), Çinli satıcılar toplam üçüncü taraf gelirlerinin yalnızca %39’unu alıyor, hâlâ gelir paylaşımında dengeli bir tablo söz konusu.
  5. Büyümenin itici güçleri
    • AI araçlarıyla dil, içerik optimizasyonu ve yerelleştirme engelleri azalıyor.
    • Amazon’un kendi AI özellikleri (örneğin Creator Studio) bu dönüşümü destekliyor.
    • Çin’in üretime yakınlığı, doğrudan üretici ile ilişki, aracısız tedarik, devlet desteği gibi avantajlar da maliyetleri düşük tutuyor ve fiyat rekabeti yaratıyor.
  6. Çıkarılabilecek ders / zorluklar
    • Amazon’da eskiden hakim olan yerel/ABD’li satıcılar, artık pazarın yapısının temelden değiştiğini kabul etmeli.
    • Yerel satıcıların rekabet edebilmek için maliyet etkinliği arttırması, verimliliklerini yükseltmesi ve sadece coğrafi avantaj yerine “katma değer” yaratacak farklılıklar sunması gerekiyor.
25.09.2025
105