ihracattalepalmanyasuriye
DOLAR
42,5291
EURO
49,5628
ALTIN
5.744,63
BIST
11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Konya
Hafif Yağmurlu
10°C
Konya
10°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
12°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C
Salı Çok Bulutlu
9°C
Hırvatistan’da Dış Ticaret Açığı Büyüyor

Hırvatistan’da Dış Ticaret Açığı Büyüyor


Hırvatistan’ın dış ticaret açığı 2025’te büyümeye devam ediyor. İthalattaki artış, Türk ihracatçıları için özellikle sanayi ürünleri, gıda ve tüketim mallarında yeni fırsatlar yaratıyor.

Hırvatistan’ın Dış Ticaret Açığı Türkiye İçin Fırsat

Hırvatistan’ın Temmuz 2025 verilerine göre dış ticaret açığı 2.0 milyar avroya yükseldi. İhracat %3.9 artarak 2.2 milyar avroya ulaşırken, ithalat %3.1 artışla 4.2 milyar avroya çıktı. Yılın ilk yarısında da dış ticaret açığı 11.7 milyar avroya genişledi.

AB içindeki talepten ve AB dışı ülkelerden gelen yüksek ithalat artışından dolayı Hırvatistan’ın dış pazarlara bağımlılığı dikkat çekiyor. Özellikle AB dışından yapılan ithalat %13.9 oranında artarak 26.2 milyar avroya çıktı.


Türk İhracatçıları İçin Öne Çıkan Alanlar

Türkiye’nin Hırvatistan ile ticaretinde güçlü bir potansiyel bulunuyor. İthalattaki artış trendi, şu sektörlerde Türk firmalarına yeni kapılar açabilir:

  • Sanayi Ürünleri: Makine, elektrikli ev aletleri, otomotiv yan sanayi ürünleri.
  • Gıda ve Tarım: Unlu mamuller, bakliyat, taze ve işlenmiş gıda ürünleri.
  • Tekstil ve Konfeksiyon: Hazır giyim, ev tekstili ve ayakkabı.
  • Yapı Malzemeleri: Demir-çelik ürünleri, seramik, plastik inşaat malzemeleri.

Sonuç

Hırvatistan’ın dış ticaret açığı büyürken ithalata olan ihtiyacı artıyor. Türk ihracatçıları için bu durum, AB’ye girişte stratejik bir kapı olan Hırvatistan pazarında rekabetçi fiyat ve kalite avantajıyla öne çıkma fırsatı sunuyor.

09.09.2025
36