Polonya, Temmuz 2025’te 1.17 milyar avro olan dış ticaret açığını bir önceki yıla kıyasla artırarak 1.27 milyar avroya yükseltti. Açığın büyümesinde ithalatın ihracattan daha hızlı artması etkili oldu.
İhracat, giyim, ayakkabı ve oyuncakların yeniden ihracı ile yüksek tarım fiyatlarının yanı sıra otomotiv sektöründe otobüs, araba ve kamyon satışlarındaki güçlü performans sayesinde %2,7 artış göstererek 28.2 milyar avroya çıktı. Böylece ihracat üst üste üçüncü ayda artış kaydetti. Ancak metaller ve diğer ara mallar ihracata negatif katkı yaptı.
İthalat ise %3 artarak 29.5 milyar avroya yükseldi ve yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Bu artışta, yeniden ihracat için alınan mallar ve Çin’den yapılan yolcu aracı ithalatındaki patlama etkili oldu. Öte yandan, düşük küresel petrol fiyatları yakıt ithalatını sınırlarken, zayıf sanayi faaliyetleri ara malı talebini baskıladı.
Polonya, Temmuz 2025’te ithalatın ihracatı aşmasıyla 1.27 milyar avro ticaret açığı verdi. İhracat tarafında özellikle otomotiv sektöründe güçlü otobüs, kamyon ve binek araç satışları, tarım ürünlerindeki yüksek fiyatlar ve giyim–ayakkabı–oyuncak gibi yeniden ihraç kalemleri dikkat çekti. Buna rağmen metaller ve bazı ara mallarda düşüş ihracatı sınırladı.
İthalat ise %3 artarak 29.5 milyar avroya çıktı ve bu yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Bu artışta özellikle Çin’den yolcu aracı ithalatındaki patlama ve yeniden ihracat için alınan ürünler rol oynadı.
Polonya, AB’nin en hızlı büyüyen tüketici pazarlarından biri olmaya devam ediyor. Türkiye’den yapılacak ihracatta lojistik yakınlık, Gümrük Birliği avantajı ve rekabetçi fiyatlar sayesinde Türk firmalarının payını artırması mümkün görünüyor.